My body, my rules



Det här roar mig, tjaa man skulle kunna kalla det här för min kylskåpshylla hemma hos oss.

Except: Hallonkesella - fyfan hallon är det äckligaste jag vet
Keso - äter jag visserligen, men antar att ni märkt att jag kör nån sorts keselladiet just nu
vaniljkesella - inte enbart mina, såna kan man ju inte unna sig jämt..tyvärr
lättkesella - definitivt mina



Den här var det jag hittade på netto, 500g och hela burken ger totalt 255 kcal. Konsistensen var dock inte lika fast i denna och det är delvis därför jag gillar kesella, jag gillar när det inte trillar av skeden. man ska kunna vända på den utan att den ramlar ut. Men den blev lite bättre om den fick ligga i frysen ett tag.
Men jag kommer nog hålla mig till arlas och icas kvarg. helt klart bäst! däremot var den här den kalorisnålaste jag har hittat 51kcal/100g något mindre protein bara.


Maten idag har gått bra!

Ätit:
1 burk lättkesella
3dl av den nya kvargen

Tränat:
2 h promenad
1 medelpass
1 step pass

Funderar på hur jag ska göra med träningen imorgon. Ska agera chaufför och lite sådär vid 10.00 imorgon och antar att jag är hemma strax efter 12. Men jag måste komma igång på förmiddagen för att vara ordentligt peppad resten av dagen, hmm jag får se hur jag gör.

Kommentarer
Postat av: dess

sv: jaa älskar att träna! :)

oh kesella! Vad brukar du ha till? Eller äter du den bara som den är?

2012-02-12 @ 22:23:54
URL: http://donteatthat.blogg.se/
Postat av: Minus

Sv; Eller hur! Så sjukt gott. Ica kvarg är visserligen lite rinnigare i konsistensen då. Måste tipsa dig om Skyr, den är fastare än kesella! :)

2012-02-13 @ 11:42:41
URL: http://minus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0