Samtalet hos psykologen

Jag vet inte vad jag känner igentligen. Har så svårt att sätta ord på mina tankar ibland. Men jag tror att jag känner mig idiotisk! Sjuk i huvudet! knäpp! Störd!

Känns inte som om jag klickade med psykologen i alla fall. Kan man veta det efter första gången?
Vi pratade väldigt mycket om olika saker. Om maten om träningen, självkänsla.. förmodligen det där vanliga som alla pratar om?

Men ibland satt hon och smålog, det såg ut som om hon inte kunde hålla sig för skratt i vissa situationer, usch då kände jag mig verkligen obekväm.

Hon sa att om jag gick ner mer i vikt 1.4kg så kan man sätta diagnosen anorexia på en.. fast det finns väl fler kriterier för att få den diagnosen. Vad fan babblar hon om lixom?!

Fick även reda på att min skolsköterska tydligen skickat en remiss till sjuksköterskorna på dagvården också och att det kunde vara ett alternativ till behandling senare. WHAAAAAT!

Ibland känns det som om jag har hittat på allt, som om jag kan sluta när jag vill. Jag vet ju att det inte går.. men det känns lixom som att sådant inte är till för mig. Det är inget problem med mig!! Eller?

Ska jag nu betala 100spänn för att gå till henne en gång i veckan så dör jag ju! måste ju betala det själv och jag trivdes inte med henne!!!

fick i uppgift att skriva matdagbok också.. så jävla pinsamt.. " om du överäter så får du skriva ner minsta lilla sak" sa hon.. får väl försöka att bara hetsa en sak när jag hetsar? eller äh ljuga? fast det sa hon också att jag inte fick göra...

När hon sa att jag var tvungen att skriva ner varje liten sak när jag överåt kunde jag faktiskt inte hålla mig för skratt. hela pappret skulle ju bli fullt!! hon insåg i alla fall att det var det jag skrattade åt.

Jag behöver lite hjälp här.. VAD SKA JAG GÖRA?

Kommentarer
Postat av: WB

Byt terapeut. Nu!! Alltså, sitt inte och låtsas att du trivs med henne. Det funkar inte i längden, lovar. Snälla fina du, byt innan det är försent.. Kram <3

2011-11-04 @ 11:54:07
URL: http://whatisbeautiful.blogg.se/
Postat av: WB

Och förrästen var det idiotiskt utav henne att skratta åt dig.

2011-11-04 @ 12:50:59
URL: http://whatisbeautiful.blogg.se/
Postat av: Fanny

Jag tycker du ska först och främst vara ärlig. Skriv ner allt du äter. För att ljuga gör det bara värre. Och sen om du verkligen inte trivs med henne, så får du byta. Du ska inte betala en massa pengar, för "obekväma" samtal. Men du kan ju alltid ge henne en chans till.

2011-11-04 @ 14:16:35
URL: http://blanchettleaf.blogspot.com
Postat av: Loivsa

Jag vet inte faktiskt:(

2011-11-04 @ 15:33:58
URL: http://Loivsa.blogspot.com
Postat av: tictactoe

Ja man kan känna det direkt att man inte klickar. Det är ju människor det handlar om och man går inte ihop med alla. Asså va fasen smålog hon åt? VBar hon nervös eller bara efterbliven?! Irriterad amn blir!



Förstår att det känns jobbigt att behöva skriva ner det, men försök att inte ljuga. Hjälpen är till för dig och då måste man ha rätt underlag om du förstår vad jag menar? Ljuger du så ger du en felaktig bild.



Modig är du iaf som vågar gå till en psykolog! :-)

2011-11-04 @ 16:57:23
URL: http://tictactoe.blogg.se/
Postat av: justmyownthoughts

Ge det ett försök. Det kan ta ett par gånger innan det klickar. =)

2011-11-04 @ 17:20:20
URL: http://justmyownthoughts.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Det finns ju flera kriterier för att få diagnosen anorexi men ett av dem är att ha bmi på max 17.5 om jag minns rätt, det var väl det hon menade, att det var det enda som saknades i ditt fall.



det blir dyrt först med besöken men du får stämpelkort och efter 900 kr så går du gratis under ett år från första stämpeln. om du fattar. eh. du kanske visste det redan, men ändå ^^ tyckte själv att det blev ytterst jobbigt när jag fick börja betala för mina psykbesök men det blir som sagt bara en kort period och sen får man frikort..



åh förstår om det känns jättejobbigt såhär i början. hoppas att du kan bli hjälpt med tiden <3

2011-11-13 @ 00:40:15
URL: http://thewhitetrashbeautiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0