Effektiv dag

Känner mig ganska duktig som har hunnit med att både städa hela mitt rum, fixa tvätten i tvättugan och bakat cheesecake tills ikväll.
När jag bakar så tuggar jag alltid tuggummi, ett litet tips bara. Så att man inte blir sugen.

Idag räknade jag ut hur mycket det var i den kakan som jag bakade..
3902 äckliga kalorier
. Jag är faktiskt helt ärlig när jag säger att jag absolut inte var frestad att smaka en enda gång. Kommer inte äta av den ikväll.

När jag var klar med baket tänkte jag äta någonting eftersom jag inte ätit något alls idag. Slängde ihop några äpple/kanel mini muffins som blev rätt goda faktiskt. Dessutom innehåller dem bara bra ingredienser och bara 17 kcal styck

Kesella junkie som jag är så rörde jag ihop en msk kesella med kardemumma,kanel,ingefära och stevia som jag toppade mina muffins med.

Så det fick bli en frusen banan och tre minimuffins till frukost och lunch. ( provsmakade en direkt från plåten ) Men nu får jag hålla igen lite eftersom jag inte vet vad vi ska äta ikväll.. men ingen cheesecake i alla fall.



Kommentarer
Postat av: Not On Top

åh varför bor inte du granne med mig och bjuder mig på fika som man faktiskt kan äta?? <3 älskar fika. speciellt muffins och cupcakes, men det är ju sjukt äckligt många kcal i vanliga..! tusan vad sugen jag blev nu!! <3 ser såå smarriga ut!! :D

2012-04-19 @ 15:39:30
URL: http://notontop.bloggplatsen.se
Postat av: D~

Skulle man kunna få receptet för muffinsen? :) skicka gärna på mejl



Kram

2012-04-20 @ 00:11:48
Postat av: R & S

Du har inte lust att dela med dig av receptet? :D



sv: tack! javisst får du läsenordet igen. lösenordet står i e-postrutan.

användarnamn: feelthebones

adress: feelthebones.blogg.se/skyddade

2012-04-20 @ 00:21:44
URL: http://feelthebones.blogg.se/
Postat av: Elle

åh skulle du kunna skriva receptet på muffinsen? :)

2012-04-23 @ 15:27:37
URL: http://lightmeup.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0