Hjälp!



Har varit en fullspäckad dag.

Var nere på stan och tog en kaffe med A. Hon ville prata av sig och det förstår jag mycket väl. Ojj vad vi snackade. Kändes bra. Jag bara älskar att ha henne att prata med om exakt allting. Tänk att vi faktiskt inte kände varandra för ett par månader sedan. sjukt!

Imorgon är det min tur att ta mig till psykologen. Jag är på sånt där konstigt humör, helt uppspelt som när man inte vet om man ska skratta eller gråta. Jag brukar reagera så. Jag tror inte att jag kommer att gråta. Jag brukar inte göra det. Har väldigt svårt för det. Jag brukar bli mer tyst ihopsjunken och livlös i ögonen. som om jag inte vet vad jag ska ta mig till när tårarna egentligen borde falla.

Jag är så kluven. Maten har ju gått bra hela veckan och jag har tränat bra också. Jag har inte spytt eller hetsat sedan i söndags och jag väger mindre än på länge.. behöver jag någon hjälp?
Det känns som om jag ljuger om jag säger att jag hetsar och spyr bara för att jag inte gjort det på fyra dagar (som är rekord på flera månader)

Jag är i alla fall riktigt nervös, det känns i magen på det där lite obekväma sättet. Imorgon är det i allafall dags och jag tänker ju inte strunta i det. Jag vill bli av med allt hetsätande.

Ne nu ska jag duscha som jag inte han med förrut eftersom mamma ville att jag skulle följa med henne och handla, sen blir det bloggläsning några sidor plugg och varva ner med Ted gärdestads skiva.

Kommentarer
Postat av: WB

Vet precis hur det känns.. Ska man söka hjälp eller inte? Det är där man måste välja. Skriv gärna tillbaka!

Kram!

2011-11-03 @ 21:14:31
URL: http://whatisbeautiful.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv: Nu har jag lagt upp :)



Är det för första gången du träffar en psykolog eller?

2011-11-03 @ 22:06:34
URL: http://wannathinlife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv: Tack vad snäll du är! Vågade inte lägga upp fler eftersom folk kan hitta dom..



Okej, fan vad jobbigt.. Jag har kontakt med psykiatrin i snart 7 år men eftersom min depression har varit värre har jag inte behövt prata om min ÄS. För någon månad sedan satte min ÄS igång igen men min psykolog vet inget.

2011-11-03 @ 22:18:59
URL: http://wannathinlife.blogg.se/
Postat av: a

åh fint skrivet! det är så lätt att lära känna dig eftersom att vi kan prata om allt. man kommer nära på ett helt annat sätt. kanske är det därför som jag har så svårt att få vänner i övrigt? för att jag inte kan vara lika öppen och måste ljuga så ofta? tur att jag har dig iallafall.



det kommer gå kanon imorgon <3

2011-11-03 @ 22:40:23
URL: http://hhallonpuss.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Jag funderade väldigt länge fram och tillbaks på om jag verkligen behövde hjälp innan jag bad om den. Eller kanske främst på huruvida jag ville ha den eller inte.



Men sålänge du somliga dagar bara äter en burk lätt kesella, trots massor träning, som jag läste i ett inlägg längre ner, så kommer du inte att bli av med hetsätningen.



jag tror du gör rätt i att be om hjälp.



jag önskar dig lycka till.



kramar

2011-11-04 @ 01:01:15
URL: http://thewhitetrashbeautiful.blogg.se/
Postat av: tictactoe

Lycka till idag! Känner igen det där med att inte kunna gråta. Hoppas att det går bra och vore kul om du gör ett inlägg om samtalet :)

2011-11-04 @ 09:53:44
URL: http://tictactoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0