Bröd tips!

Gjorde precis ett gott "bröd" eftersom jag var så sugen på mackor. Eller ska man säga underlägget till pålägget haha. Var i alla fall sugen på något brödliknande.

Recept:

1 ägg
2msk kesella/kvarg
lite salt och bakpulver


Vispa vitan hårt så att det går att vända bunken upp och ner utan att den rinner ut. Rör sedan ner de övriga ingredienserna och klicka ut på plåt. Gräddas i mitten av ugnen på 150 grader i 30 min.


Jag körde påläggsvarianten med keso och skinka, men kan tänka mig att man skulle kunna ha typ vaniljkesella eller sylt på och låtsas att man äter pannkakor istället. jag tycker det var gott i alla fall. Och det känns bra att göra brödet från scratch om man säger så.


Kommentarer
Postat av: Little J

Blev det som bröd?? Kan man frysa de? :P Hur länge står de sig? x)

2012-03-26 @ 19:07:36
URL: http://minimalistic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0