Testat min självkontroll..


Kom precis hem från en biltur med min älskade kompis som skulle ner till stan och köpa godis.
Gick med henne in och testade verkligen mig själv. Har alltid svårt att hålla mig i sådana situationer och faller alltid för suget och tar en egen påse med alldeles för mycket godis i.
Ni vet när man inser att man har pengar med sig så att det räcker och vet att det är supergott just då, man tänker inte på ångesten som man får efter.

Jag lyckades i alla fall. Jag gick ut ur butiken utan att ha köpt något och jag smakade inte heller av min kompis.

Jag tänkte, man går jämt och tycker att det har varit en bra dag matmässigt men sen förstörs det av en chokladbit. Så varför i helvete stoppa in den där jävla chokladen i munnen för?? man njuter typ en halv minut och sen är den borta och man är ca 50 kalorier rikare och då räcker det ju inte med en bit, eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0